Friday, December 3, 2010

kelebihan membeli emas dari Public Gold

Hari ini saya ingin kongsikan beberapa kelebihan emas di PublicGold sepertimana yang saya alami.  ianya merupakan perkongsian maklumat berdasarkan apa yang saya alami untuk memaklumkan pembaca sekalian kepentingan memiliki EMAS untuk masa hadapan. Yang pasti.. kalau tuan/puan tidak membuat sebarang tempahan pun.. saya sudah memiliki EMAS dan NILAInya tetap meningkat dari hari ke hari. Sebab itu lah Taukeh Kedai Emas tiada yang 'OUT OF BUSINESS' atau gulung tikar.

1. DIJUAL PADA HARGA PASARAN
Harga jualan emas di PG adalah mengikut pasaran dunia dan ianya berubah setiap 20 minit. Secara purata terdapat 72 Harga Emas di PG dalam sehari (60 min/20 min X24 jam/hari). Contoh>Permerhatian pada 27 Oct 2010 : Dlm sehari harga 20g Bar boleh naik setinggi RM3020++ dan turun serendah RM2988. Jika berminat, hubungi kami dan sebagai Dealer PG kami akan monitor dan cadangkan harga terbaik untuk anda. 

2. JAMINAN BELIAN BALIK
Untuk setiap emas yang anda beli dari PG, anda boleh jual kembali dengan mudah. Sama ada terus kepada PG atau mana-mana dealer. Saya cadangkan agar anda hubungi kami sekira berminat untuk menjual emas anda semula. Kami menerima emas PG walaupun kemek, tercalar, dibuka plastik, cuma perlu dipastikan berat emas sepertimana yang sepatutnya.   

3. 'Spread" HARGA YANG KECIL
'Spread' adalah beza nilai antara Harga Belian anda ("We Sell" PG) dan Harga Jualan Balik Anda ("We Buy" PG) dan ianya adalah kecil di PG.Llebih kurang 6-7% berbanding dengan belian emas dari kedai emas yang mana 'spread' mencecah 25%. APAKAH KELEBIHAN SPREAD YG KECIL ??

Dengan 'Spread' yang kecil anda tidak perlu tunggu lama untuk mendapat keuntungan. Pelanggan pertama saya membeli 20g Bar pada 20/7/2010 dengan harga RM 2,771 dan sekiranya beliau ingin menjual pada 29/7/2010 (7:40 am) ianya pada RM2,854. Dalam masa 3 bulan lebih pelaburan beliau sudah memberikan pulangan RM84 (sekiranya dijual). Namun perlu diingatkan pelaburan emas adalah lebih menguntungkan untuk jangka masa yang panjang (3thn, 5 thn, 10 thn lagi wow !!)
4. BOLEH MONITOR /PILIH HARGA SENDIRI
Kelebihan ini yang paling saya suka. KENAPA?? Kerana dengan ketekunan, kesabaran, sedikit kebijaksanaan, kemudahan internet + DEALER , anda boleh melihat turun naik harga emas 24 jam setiap hari. Sekiranya berhajat untuk membeli emas, saya sarankan anda monitor harga emas untuk tempoh 2-3 hari bagi mendapatkan gambaran pergerakan harga dan dari situ anda boleh membuat keputusan 'range' harga yang anda kehendaki. Sepertimana yang saya nyatakan dalam (1) dengan kebijaksanaan anda, anda boleh membeli pada harga yang terendah untuk hari tersebut.

Saya berpendapat, perubahan harga tidak meletakkan pelaburan anda dalam risiko yang tinggi, kerana pada harga yang mana pun, anda memperolehi nilaian (Berat/kejituan) emas yang sama. cuma untung lah kalu dapat beli pada harga yang lebih rendah..

Seperkara lagi, dalam perniagaan emas ni.. kita jangan terlalu tamak. Maksud saya, apabila harga tersebut bersesuaian dengan bajet anda 'lock' saja kerana sekiranya anda menunggu untuk harganya turun lagi takut nanti ianya terus melonjak naik. "Nak jimat RM2, takut nanti anda rugi RM5".. Berminat SMS/Telefon kami.
013-9694774 - fadhil
013-6075518 - fatanah
*kredit to http://www.emasmachang1.com kerana artikel ini dipetik dari lamannya....
 
 

0 comments:

Post a Comment