Friday, March 11, 2011

bagaimana buat untung dengan barang kemas?

salam semua...
saya ingin berkongsi sedikit ilmu yang saya dapat dari ebook yang kami beli..ebook emas2 yang hilang dari team rahsiaEmas...saya petik dari ebook mereka untuk kita sama2 manfaatkan ilmu2 emas ini...


bagaimana buat untung dengan barang kemas?
selain dijadikan alat perhiasan bagi diri kaum wanita, sebenarnya kita boleh membuat keuntungan melalui barang kemas ini.

tetapi ia mestilah dalam jangka masa yang panjang. jika kita ingin membuat keuntungan dalam jangka masa pendek melalui barang kemas ini kita akan rugi.ini adalah kerana perbezaan harga jual dan beli emas perhiasan terlalu tinggi iaitu 15% - 20%.

sebagai contoh, jika hari ini anda membeli 10gram gelang emas dengan kadar 120/gram iaitu bersamaan RM1200. selang 4 bulan kemudian anda ingin menjual gelang emas tersebut. ketika itu haga emas segram ialah 140/gram. jadi harga gelang emas anda RM1400.

masalahnya kedai emas tidak mengambil gelang emas itu pada harga RM1400, tapi dia akan tolak dulu harga berkenaan dengan 15%. jadi harga emas tersebut dijual pada kedai emas tersebut pada harga RM1190.

maka, anda akan rugi RM10. kalau diikutkan anda sudah untung RM200, etapi disebabkan perbezaan harga jual beli yang tinggi iaitu 15% maka anda telah rugi.

kesimpulannya, paling kurang anda perlu menyimpan barang kemas anda selama 5 tahun untuk menjana keuntungan.

lagipun, toidak rugi anda menyimpan barang kemas lama2..kerana bila kita terdesak untuk guna duit, anda boleh gadaikan barang kemas itu...senang2 anda dapat 'cash money'...

di AGRO bank arRahnu memberikan pinjaman kepada anda sebanyak 70% dari nilai semasa emas anda.

jadi, kita boleh manfaatkan kemudahan yang disediakan...

0 comments:

Post a Comment